Päätimme lähteä vielä kerran ulkoiluttamaan Redun vanhukaista menneiden aikojen muistoksi. Plääni oli polkaista Santa Polan puolimaratonin ( 19.1.2014) maalisuoralle tarkastamaan mahdolliset asfaltin epätasaisuudet.
Guardamarin mäki on aina yhtä pitkä ja uuvuttava... ja punainen.
Toki keskivauhtimme hieman kärsi myös tällaisista mutkaisista pienistä mäistä.
Jo pitkään on paikkakunnalla liikkunut huhu, että Guardan urheilukentän pinta on betonia. No tässä se huhu tuli nyt todistettua oikeaksi ja otimmekin muutaman kierroksen vetoja punaisella (taas!) radalla.
Kentän sijainti on hyvä mutta kukapa sitä nyt betonipinnalla haluaisi jalkojaan hakkuuttaa... pyöräilyyn se ei ole hassumpi!
Hieman on kaupungin kunnossapito-osasto unohtanut leikata kasvustoa väylältä... nooh kyllä tosta vielä läpi pääsee.
Viimeinen kuuden kilometrin avo-osuus ennen Santa Polan lounasta ja maraton inspectionia on hieman haastava jopa 100km/h ajavien autojen seassa.
Tie kulkee hyvin lähellä merenpintaa ja suola-altaita. Parikymmentä senttiä jos vedenpinta nousisi niin kumit kastuisivat.
Kuuluisa Osbourne härkä vahtii ohikulkijoita...
Eka yritti saada tikettiä pahamaineisen sakkorysän kohdalla. Vasemmalla olevan suolatehtaan rakennuksen kulman takana on usein poliisin tutka-auto, sillä paikalla on hetkellisesti vain 60km/h nopeusrajoitus. Oikealla olevat isot lumikasat (suolakasat) ovat niin kotoisan näköisiä... hrrrrr....
S-Polan pitkä rantsu on mukavaa seutua polkea ja juosta!
Paikka on myös hyvin suosittu vesivehkeiden uittajien keskuudessa!
Puolimaran lähtö/maalialue tuli hyväksytyksi ja osa katsomoista ja palkintojenjakolaveteista olikin jo asennettu!
Näillä laivoilla pääsee Tabarcan saarelle hyvin kesäisin. Talvisinkin liikennöidään mutta hyvin harvoin...
Bocadillos patongit kinkulla ja juustolla on must näillä reissuilla. Toki pieni olut (canja) ja kaffe ovat myös erittäin tärkeitä!
Puolivälissä paluumatkaa päätimmekin kiertää Rebaten vuoristo-osuuden kautta. Tie on huippuhyvä sopivan mutkaisena ja mäkisenä sekä erittäin vähän autoliikennettä omaavana treenipaikkana.
Lenkuralle tuli siis pituutta 131km ja taukoineen (3kpl) ajoaika oli reilut 6 tuntia. Vanhukainen sai siis hyvät läksiäiset eläkkeelle!
GoPron handlebar sanoi sopimuksen irti 45km kohdalla murtamalla oman saranansa. Olipa onnea matkassa sillä se tapahtui hiljaisessa vauhdissa ja käteni sattui juuri olemaan hyvin hollilla eikä kamera tippunut maahan...
Tarvikkeen valuviasta huolimatta kamera on maailman paras.... suosittelen!
http://gopro.com/
Voi pojat,mitä matkoja polette.Kuinka pitkiä ne on sitten,kun Retukin saa sen uuen "aurinkopyörän"
VastaaPoistaIlmeisesti pojat ravitsivat hyvin itsensä eilisiltana?
VastaaPoistaSanta Polasta tarvinnee yrittää jo uutta kinkkua...
Teillä kaikilla oli niin mukaavaa, oi jospa oisin saanut olla mukanaa...
VastaaPoistaLenkkien mitat osoittaa, että jengi alkaa olla hyvässä valmiudessa ensi syksyn TDH:n 140 kilsalle; ajopukuja myöten. Lisää samanlaista tv: P.N